A linképítés minden SEO stratégia elengedhetetlen része. Ez magában foglalja azt a folyamatot, hogy más webhelyek hivatkozzanak az Ön webhelyére, ezzel vissza- vagy bejövő hivatkozásokat hozva létre. Ezek a linkek fontosak, mivel segítenek a keresőmotoroknak megérteni, miről szól az Ön webhelye, és mennyire mérvadó a saját területén.
A linképítés különféle módszerekkel történhet, mint például vendégblog, tartalomközvetítés, üzleti katalógus regisztráció, közösségi média promóció és még sok más. Fontos megérteni a linképítés alapjait, hogy a legtöbbet hozhassa ki az oldalon kívüli SEO erőfeszítéseiből.
A hatékony linképítő kampányok gondos tervezést és végrehajtást igényelnek. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki a linképítési erőfeszítéseiből, fontos, hogy megértse a linképítési stratégiák, tippek és technikák bevált gyakorlatait.
A jelenleg legsikeresebben használt technika a vendég blogolás, Magyarországon elterjedt nevén „PR cikkes linképítés”. Ez a gyakrolatban azt jelenti, hogy az interneten található számos online magazin, blog megjelentet egy cikket, vagy cikkeket egy olyan témakörben, ami az Ön vállalkozásához, üzleti tevékenységéhez kapcsolódik és a szövegben elhelyezésre kerül egy vagy több olyan kifejezés, ami kattintható és az Ön webhelyére mutat. Ezeket a Google és más keresőrobotok úgy érzékelik, az Ön webhelye szorosan kapcsolódik az adott témakörhöz.
Minél több ilyen link mutat az Ön oldalára, annál inkább relevánsnak fogják ítélni a robotok. Természetesen link és link között óriási a különbség. Millió szempont alapján vizsgálja a Google melyik webhelyet mennyire tartja megbízhatónak. A Google szempontjai titkosak, de egyéb mérőszámok alapján viszonylag megbízhatóan fel lehet térképezni az egyes oldalak „erejét”. Minél „erősebb” oldalról kap linket, annál nagyobb lesz a találati listára gyakorolt hatása. Jelenleg világszerte három fő mérőszámot alkalmaznak a SEO szakemberek.
A három fő mérőszám:
- MOZ DA 30 felett már erősnek számít,
- AHrefs DR 30 felett már erősnek számít,
- Majestic TF 10 felett már erősnek számít.
Ezek önmagukban nem mondanak sokat, de ha mindhárom érték megállja a helyét a többi linkelhelyezési lehetőséggel összehasonlítva, akkor ön tudhatja, hogy erős linket kapott.
Ha további kérdései lennének a linképítéssel kapcsolatban, ajánluk a gaborwebstudio.hu linképítési tanácsadását.