linképítés

A linképítés alapjainak megértése

A linképítés minden SEO stratégia elengedhetetlen része. Ez magában foglalja azt a folyamatot, hogy más webhelyek hivatkozzanak az Ön webhelyére, ezzel vissza- vagy bejövő hivatkozásokat hozva létre. Ezek a linkek fontosak, mivel segítenek a keresőmotoroknak megérteni, miről szól az Ön webhelye, és mennyire mérvadó a saját területén.

A linképítés különféle módszerekkel történhet, mint például vendégblog, tartalomközvetítés, üzleti katalógus regisztráció, közösségi média promóció és még sok más. Fontos megérteni a linképítés alapjait, hogy a legtöbbet hozhassa ki az oldalon kívüli SEO erőfeszítéseiből.

A hatékony linképítő kampányok gondos tervezést és végrehajtást igényelnek. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki a linképítési erőfeszítéseiből, fontos, hogy megértse a linképítési stratégiák, tippek és technikák bevált gyakorlatait.

A jelenleg legsikeresebben használt technika a vendég blogolás, Magyarországon elterjedt nevén „PR cikkes linképítés”. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az interneten található számos online magazin, blog megjelentet egy cikket, vagy cikkeket egy olyan témakörben, ami az Ön vállalkozásához, üzleti tevékenységéhez kapcsolódik és a szövegben elhelyezésre kerül egy vagy több olyan kifejezés, ami kattintható és az Ön webhelyére mutat. Ezeket a Google és más keresőrobotok úgy érzékelik, az Ön webhelye szorosan kapcsolódik az adott témakörhöz. Egy online vállalkozásnak nem is kell iroda ahhoz, hogy a linképítés folyamán sikeresen épülhessen, a kötelező székhelymegjelölés megoldható a LOGOSZ cégcsoport által.

Minél több ilyen link mutat az Ön oldalára, annál inkább relevánsnak fogják ítélni a robotok. Természetesen link és link között óriási a különbség. Millió szempont alapján vizsgálja a Google melyik webhelyet mennyire tartja megbízhatónak. A Google szempontjai titkosak, de egyéb mérőszámok alapján viszonylag megbízhatóan fel lehet térképezni az egyes oldalak „erejét”. Minél „erősebb” oldalról kap linket, annál nagyobb lesz a találati listára gyakorolt hatása. Jelenleg világszerte három fő mérőszámot alkalmaznak  a SEO szakemberek.

A három fő mérőszám:

  • MOZ DA 30 felett már erősnek számít,
  • AHrefs DR 30 felett már erősnek számít,
  • Majestic TF 10 felett már erősnek számít.

Ezek önmagukban nem mondanak sokat, de ha mindhárom érték megállja a helyét a többi linkelhelyezési lehetőséggel összehasonlítva, akkor ön tudhatja, hogy erős linket kapott.

Ha további kérdései lennének a linképítéssel kapcsolatban, ajánljuk a gaborwebstudio.hu  linképítési tanácsadását.